Název: Name: | North American F-86E-5 Sabre | North American F-86E-5 Sabre |
Originální název: Original Name: | North American F-86E-5 Sabre | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1952-DD.12.1956 North American Aviation, Inc., Inglewood, California DD.05.1952-DD.MM.195R North American Aviation, Inc., Columbus, Ohio | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1952-DD.12.1956 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2539 (51-2850/2943, 51-12936/12976, 51-13070/13510, 52-4305/5530, 53-1072/1228) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.03.1952 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4967 kg | 10950 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9367 kg | 20650 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.31 1) m | 37ft 1,25in1) |
Délka: Length: | 11.44 m | 37ft 6,5in |
Výška: Height: | 4.51 m | 14ft 9,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26.75 2) m2 | 287,92) ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | General Electric J47-GE-27 o tahu 26.29 kN | General Electric J47-GE-27, thrust 5910 lb.s.t. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1647 l (1912 l s křídlem "6-3") 2x 454 l přídavná nádrž 2x 757 l přídavná nádrž | 435 US gal (505 gal with "6-3 wing") 2x 120 gal drop tank 2x 200 gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1107.2 km/h v 0 m | 6883) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 47.2 m/s | 9300 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.3 min do 9144 m | 6.3 min to 30000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14387 m | 47200 ft |
Dolet: Range: | 745.1 km | 463 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2655.4 km | 1650 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x kulomet M3 ráže 12,7 mm, 300 nábojů na zbraň 2x 454kg bomba 8 raket HVAR 1x atomová puma Mk 12 (pouze F-86F-35) | 6x M3 machine gun, 300 rpg 2x 1000 lb bomb 8 HVAR rocket 1x Mk 12 nuclear bomb (F-86F-35 only) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | pro stoje s křídlem s křídlem "6-3" / s křídlem F-40: 1) 11,31 m / 11,92 m 2) 28,08 m2 / 29,12 m2 3) 1118,5 km/h / 1091,1 km/h - od konce roku 1952 zaváděno křídlo "6-3" o větší ploše bez slotů na náběžné hraně, namontováno i na většinu starších strojů - od subvarianty F-86F-30-NA (F-25-NH) zvýšen počet pylonů pod křídly na čtyři - subvarianta F-86F-40-NA měla prodloužená křídla se sloty, upraveno i na mnoha starších strojích - 300 strojů F-86F-40 bylo z mateřskou firmou dodaných dílů sestaveno firmou Micubiši | for machines with "6-3" wing / F-40 wing: 1) 37ft 1,25in / 39ft 1,25in 2) 302.3 sq ft / 313.4 sq ft 3) 695 mph / 678 mph - from late 1952 introduced "6-3" wing with and bigger area and without wing leading edges - from F-86F-30-NA (F-25-NH) introduced four underwing pylons instead of two - F-86F-40-NA had extended wing tips and reintroduced leading edge slats - 300 F-86F-40 were assembled from kits by Mitsubishi |
Zdroje: Sources: | Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X. Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9. Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9. Pátek, Zdeněk. F-86A, E a F Sabre, HPM 1999/12. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_8.html http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_13.html |